جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

09154770091

Akram

اکرم مجرد

  • کارشناسی گرافیک از مرکز آموزش عالی فردوس
  • کارشناس ارشد تصویر سازی از مرکز آموزش عالی فردوس
  • عضو انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی
نمونه آثار
آشنایی با سرفصل های نقاشی کودکان

آغازین

سر فصل آموزشی هر جلسه در این ترم

با توجه به این که کودکان تا سن 10 سالگی از نظر استخوان بندی ضعیف بوده و در صورت فشار آوردن مداوم به اسکلت آنها باعث ایجاد ناهنجاری در فرم استخوان بندی آنها می شود. و از آنجا که ابزاری مثل مداد رنگ هایی که معمولاً ما دست کودکان خود می دهیم از مدل های ارزان قیمت با مغز سخت می باشد و با توجه به اینکه کودکان به رنگهای با اشباعیت بالا علاقه دارند، لذا زمان نقاشی به دستان خود فشار وارد می کنند و این باعث آن می شود تا اسکلت بندی آنها در بخشهای انگشتان دست و مچ تغییر شکل داده و در این بخشها ناهنجاری ایجاد شود.

میانه

سر فصل آموزشی هر جلسه در این ترم

همانطور که در مطلب قبل عرض شد، ابزار نقاشی همچون مداد رنگی هایی که دارای مغز سخت هستند اصلاٌ برای کودکان ما مناسب نیستند. امروزه در تمام دنیا به جای مداد رنگی به کودکان آبرنگ، گواش ، رنگ انگشتی و حتی بعضاً برای کودکان 4 تا 7 سال رنگ خوراکی می دهند تا هم کودک برای رنگ آمیزی نیاز به این نباشد به انگشتان خود فشار وارد کند و هم در سنین کم که عادت دارند انگشتان خود را در دهان فرو برند، به هیچ عنوان مشکل مسمویت پیدا نکرده و والدین با خیال راحت نظاره گر تفریح و نقاشی کودکان خود باشند

پایانی

سر فصل آموزشی هر جلسه در این ترم

تولید خلاقیت در کودکان به روش های مختلفی امکان پذیر است، اما یکی از بهترین روش ها آزاد گذاشتن کودک در تولید تصاویر دلخواه خود و ترسیم این تصاویر بر روی کاغذ است. آنچه در افکار کودکان می گذرد فقط توسط دستان آنها امکان ایجاد و به نمایش گذاشتن دارد، پس با فراهم کردن امکاناتی همچون ابزار نقاشی یا سفالگری و آزاد گذاشتن آنها به رشد و بارور شدن نبوغ و خلاقیت کودکانمان کمک کنیم.